Impulsat per AOC

Vols canviar la mida? A A A
Et trobes a:  Portada > Turisme

Ruta nº1: Excursió a la Font de la Canaleta

És una excursió molt recomanable si es té ganes de descobrir aquesta font boscana, malgrat que no sempre brolli. La primera part de l’itinerari es desenvolupa per pistes amples. La darrera part penetra més al bosc, però per camins en molt bon estat.

Si s’hi va per la variant 2 caldrà tenir en compte que el darrer tram és per senders boscans.

Sortida: Conesa
Destí: Font de la Canaleta
Distància: 3,7 km.
Temps: 48m.
Desnivell: 125 m.
Dificultat: Baixa
Ciclabilitat: 100
Època ideal: qualsevol època de l’any

Observacions: Cal sumar a l’itinerari el temps de retorn. La Font de la Canleta és una font molt estimada per tots els conesins i conesines. I també un casolà indicador (depenent de si al font raja o no), de l’estat de salut de la natura.

Descripció del recorregut:

00:00h/ 0 km.
Conesa (705 m). Sortim pel carrer de la Muntanya. A l’arribar al capdamunt del carrer, girem a la dreta (cap a l’esquerra aniriem a Forès per pista asfaltada) i tot seguit emprenem la forta pujada a mà. Els primers metres són asfaltats; immediatament el camí es torna pedregós. Anem seguint el camí.

00:03h/ 0,2 km.
Deixem una edificació molt enrunada enlairada a la dreta del camí. Seguim pujant.

00:04h/ 0,3 km.
Lluny, en direcció O-SO, veiem l’elevació del Pla de Maria, inconfusible perquè està coronada per una torre de comunicació i una torre de vigilància forestal

00:08 h/ 0,6 km.
Fi de la pujada. Ara el camí va de pla.

00:09h / 0,7 km.
A la dreta deixem les instal·lacions de l’antic abocador, ara clausurat.

00:13h /1,0 km.
Tornem a emprendre el camí de pujada. A la dreta deixem un camí herbat que s’endinsa al bosc. Pocs metres després en deixem un altre a l’esquerra que va pels conreus.

00:15h / 1,1 km
Deixem una pista ampla que marxa a la dreta formant un angle de gairebé 180º. Continuem pujant pel camí que seguíem.

00:18h/ 1,3 km
Deixem un camí a la dreta. Planegem lleugerament fins a emprendre una forta pujada. A l’esquerra hi ha un camp de blat.

00:28h / 2,0 km

A la dreta del camí, lleugerament elevada, hi ha Ca l’Ermità, una edificació en mal estat de conservació. Després trobem a la dreta un camí molt embrossat que hi puja després de travessar camps de blat.

00:29h / 2,1 km
Trivi. Prenem el camí cap a la dreta, que entra de ple fins al bosc
00:32h / 2,3 km
Bifurcació. Prenem el trencall de l’esquerra, que va per la vora de camps. El camí va planejant i baixant lleugerament.

00:42h / 3,2 km
Bifurcació. Prenem el camí de l’esquerra, que davalla i entra de mica en mica a la vall formada per la Rasa de la Canaleta. El camí, cada cop més ombrívol, passa entre l’Obac del Mundi ( a l’esquerra) i el Solà de la Canaleta (a la dreta).

00:43 h / 3,3 km
Trobem un sender a l’esquerra que entra al bosc. En aquest punt tenim dues possibilitats, la variant 1 i la variant 2.

Variant 1: seguir la pista forestal

00:43h / 3,3 km.

Seguim la pista forestal que va baixant entre bosc

00:48 / 3,7 km
Font de la Canaleta. A l’esquerra del camí, un senderó imprecís que surt formant un angle de gairebé 180º hi porta en una desena de metres. En un petit marge natural veiem un tub de plàstic de color blau que ens indica on brolla l’aigua formant un breu rajolí, encara que darrerament sol estar bona part de l’any seca.

Variant 2: per senders boscans

00:43h / 3,3 km.

Prenem el senderó de l’esquerra, que entra al bosc, travessa la rasa i va pla per la seva ribera esquerra. Deixem diversos senders que tiren amunt per la nostra esquerra

00:48h / 3,7 km.
Bifurcació. Prenem el sender de l’esquerra (recte) i principal, que és el que ja portàvem.

00:52h / 4,0 km
Prenem un sender imprecís que baixa fort cap a la dreta (que costa veure) i en un centenar de metres ens portaria al fons de la rasa on hi ha la font de la Canaleta

00:53h / 4,1 km
Font de la Canaleta. En un petit marge natural veiem un tub de plàstic de color blau que ens indica on brolla l’aigua formant un breu rajolí, encara que darrerament sol estar bona part de l’any seca.